reklama

v (moje najstaršie básne)

NOC V čiernej tme na cestu svieti mi čierno čierne svetlo Celý svet navôkol je poskladaný z bezfarebnej farby ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

NOC

V čiernej tme na cestu svieti mi čierno čierne svetlo

Celý svet navôkol je poskladaný z bezfarebnej farby

Pod nohami necítim iné ako mrazivé pekelné teplo

Cítim sa ako zasypaný pod troskami zrútenej stavby

Strach a beznádej zožiera ma neustále zvnútra

a v žilách mi koluje jed namiesto krvi

A jediné čo viem, je že už neuvidím ráno ...

ZOHREJ MA

Som živočích teplomilný,

v zime sa necítim silný.

Naopak zima ma robí poddajným.

Jediné čo na zime mám rád,

je tvoje telo, keď zohrievaš ma.

V tej chvíli nechcem byť nikým iným.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MY DEAR

I wanted to know

if I could hold your hand

I wanted to know

if I could be your friend

I wanted to know

if I could stand by your side

I wanted to know

if you could take this ride

with me.

I wanted to know

if we could walk together

I wanted to know

if I could feel even better

I wanted to know

if these are only my dreams

I wanted to know

if our love is what it seems

to be.

IBA OD STENY K STENE

Ťažké to máš v živote,

keď si nevieš vyberať.

V tom istom dlhom rade

musíš stáť a stáť.

Vyber si život podľa nich

alebo svoju smrť.

A poslušne sa v tomto

bludnom kruhu krúť.

Na plecia ti naložili

všetko hnusné tohto sveta.

Tá ťarcha z teba spadne

až keď čierna zem ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

STRATENÝ V DAVE

V dave ťa ušliapu bez príčiny, bez citu

Len dav v ľuďoch prebudí to zlé k životu

Múdre hlavy ti nakážu zastať si do radu

Držať hubu zavretú a pravdu mať z dohľadu

Opakuješ si znovu a znovu že si medzi svojimi

Že problémy riešite,„Intelektuáli“ s veľkým I J

LIKE A HUMAN BEING

Inside of me

I feel it beating

Inside of me

I hear you screaming

Inside of me

everything´s sleeping

Inside of me

My soul is bleeding

Inside of me

My eyes are dreaming

Inside of me

A storm is coming.

ŤARCHA

Ťažko sa mi dýcha,

ťažko sa mi žije.

Keď sa stále so životom,

keď sa stále bijem.

Ťažko sa mi vstáva,

na zem opäť padám.

Z horúceho pekla,

cestu na Zem hľadám.

Ťažko mi je hovoriť,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

keď prekričí ma každý.

Stratený som medzi vami,

stratený už navždy.

Ťažko mi je v niečo veriť,

Za niečo sa biť.

V tomto svete stratenom

nechcem ďalej žiť.

OTEC A SYN

Prečo si tým čím si?

Prečo si mnou?

Prečo som ja tebou?

Prečo vlastne sme?

Odkedy si mojim tieňom?

Odkedy si mojim menom?

Odkedy som tvojim getom?

Odkedy sme iba vetrom?

Ako sa teraz cítiš?

Ako ti teraz chutí?

keď si vlastne aj tak ...

TO JE RADOST

Slnko dnes vyšlo nad mojím mestom

Pozdravil som ho tým známym gestom

Zdravím ním len priateľov, tých čo mám rád

Túžim s nimi byť v tomto živote a ešte miliónkrát

Na tvári úsmev mám a v žilách víno miesto krvi

Ja mal som z neho najviac veď bol som tu prvý

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

DNEŠNÝ SVET

Krv mi v žilách vrie

Srdcom lomcuje

V hlave vojnu mám

Ťažký boj zvádzam

Úder z každej strany

Vždy ma silno raní

Po paľbe vašich slov

Prázdno niet už snov

Vaše umelé slnko vám na hlavy svieti

Uprostred prázdnoty ako rybám v sieti

Krásu som v dlaniach mal

Kvôli vám sa jej vzdal

Tých čo som mal rád

Som stratil miliónkrát

Ten kto povie čo si myslí

Tomu rýchlo vypnú kyslík

Postavme sa všetci naraz

Chcem pokoj hneď a zaraz

Vaše umelé slnko vám na hlavy svieti

Uprostred prázdnoty ako rybám v sieti

HNUS

Veľká čierna stena

pred ňou ktosi stená

Veľká čierna stena

Krvou ľudí zašpinená

Múr prázdnoty čo delí svet

Delí ho tam kde lásky niet

Múr prázdnoty čo delí svet

Ako smrť, ako mŕtvy kvet

Čierna diera čo je v nás

Kde ničím stáva sa čas

Čierna diera čo je v nás

Je pohrebiskom ľudských más

SMIECH/PLAČ

Je to len výsmech,

výsmech ľudstva.

Smiech, ktorý počuje

každý z nás.

Vo svojej hlave ho má,

keď líha si spať,

keď ráno oči otvára,

keď hovorí,

keď mlčí,

keď predstiera,

že miluje,

keď predstiera,

že nenávidí

a nevie sa ho striasť.

Je to len výsmech,

výsmech ľudstva.

Smiech, ktorý má na tvári

každý z nás.

Vo svojej hlave ho má,

keď plače,

keď v duši má prázdno

a nevie sa ho striasť.

MOJA LÁSKA

Si kvet, čo zdobí

tento krvavý sad.

Si hviezda, čo svieti

do temnoty tohto sveta.

Si vánok, čo oživí

dušu umierajúceho.

Si teplo, čo hreje

aj keď všade je mráz.

Si tón, čo pohladí,

keď hluk rozbíja všetko.

Si láska, čo chráni

pred nenávisťou v nás.

ŠTYRI ŽIVLY

Som vietor, čo vyfučí ti z hlavy

Som vietor, čo pohladiť vie

a ničenia som schopný

a aj keď pohnúť môžem

všetko čo stojí

som vlastne ničím

kým ako nič

prejdem ti pomedzi prsty

 Som voda, čo dotkne sa ťa a zmizne

Som voda, čo umyje ti dušu

a zašpiní ti ruky

a možno dokážem rozbiť

aj ten najtvrdší kameň

ale som ničím

keď ako ľad

pretečiem svetom a vyparím sa do prázdnoty

Som oheň, čo vzbĺkne a zhasne

Som oheň, čo život ti dá

a vzápätí ho aj berie

a aj keď spáliť nemám problém

celý svet v okamihu

aj tak som ničím

keď moje teplo

nepremôže ľudský chlad

Som zem, čo pohybom sa stráca

Som zem, čo nakŕmi svoje deti

a pohltí ich keď príde smrť

a aj keď zatrasením zničím

každý dom či strom

som stále ničím

keď do dlane ma berieš

a ja mením sa na prach

SAMOTÁR

Sám

som sám ako prst

uprostred

milióna rúk

Sám

som sám ako lúč

ako lúč svetla

čo pohltí čierna diera

ako temnota v nás

Sám

som sám ako kvapka

ako kvapka vody

ako oceán

a strácam svoj význam

ako hlas

tých čo sú nemí

Sám

Som sám ...

KRÁĽ DAŽĎA

Každá pravda príde s úderom

Čo bolí, čo srdce zviera a nepustí

Každá pravda je len úderom

Čo otvorí ti dvere, no dnu ťa nevpustí ...

ČLEN

Cítim sa šťastný

na tomto svete

Som rád, že som

a že ma chcete

medzi sebou mať!

PRÍRODA V NÁS

Človek je strom,

myšlienky svoje

do vzácnych listov

a plodov skrýva.

Človek je strom,

koreňom silným

ťahá sa stále

k otcovi a matke,

no konáre mladé

už do šíreho

rozprestiera sveta.

I BLAME YOU

I won´t break

down and cry

I always stand

tough and lie

Because you´re around

And the only truth I found

Is that you make me die.

 KRÁSKA

Keď ruku tvoju držím

cítim iba chlad.

Miesto krvi ortuť

a pery ako had.

NIET ÚNIKU

Dozrievam jak staré víno

v tejto fľaši zavretý.

Možno až keď v prach sa zmením

niekto ma z nej vypustí.

Moja fľaša ako skleník.

lúče slnka vpustí dnu.

To slnko páli, ubíja ma

už dávno znesiem iba tmu.

 

 

 

 

LEN ZÁBLESK

V diaľke jasné svetlo

klame moje zmysly.

Tá prenikavá žiara,

čo sa len dotkne mojich očí.

No nenazrie do duše

a nezanechá stopu v mysli.

MÁGIA DROGY

Stojím pred bránou poznania

a oči dokorán zavreté mám

poznanie už asi cítim.

A možno je to iba klam?

Dotýka sa zľahka mojich zmyslov

ako vánok dotýka sa vodnej hladiny.

Od úst mi stúpa biely dráždivý dym

a ponáram sa do tej krásnej vidiny.

 TVORCA

Do rúk kus života vezmem

a pretvorím ho v hmotu

Ten život bol len myšlienkou

v mojej hmlistej mysli

No len srdcom svojim

Čo bije silnejšie než ľudské

a horí rýchlejšie než papier

dokážem mu tú podobu dať

ZA OPONOU

Ako pravda v pohári

na dne je vždy ukrytá.

Ako život len na konci

zmysel pre nás má.

Ako vnútri každý z nás

je navždy čistý ako sneh.

Tak všetko čo hľadáme

raz nájdeme až za hranicami

nášho myslenia.

I HOPE

Different versions of you and me

turn around in our lives

It´s always like an endless circle

Or more like a rollercoaster ride

It´s always turning and turning

and every day is the same

In this old war our hearts

are burning

But we don´t even remember

what they are burning for

Why is it so?

Do we even have a chance for a normal li(f)e?

 SELF SERVICE

I´d rather die alone

So please don´t!

Don´t help me tonight!

I have my own way

My own way how to die

So please don´t!!

Don´t teach me how

How to commit my own crime

So please don´t!!!

Don´t teach me how

How to escape my own life

 

 

 

 

ZLÝ SEN

Som dav

Som sila

som všetko

čoho sa bojíš

čo ti berie spánok

Som víchor

Som oheň

som všetko

čo pokazí ti pekný deň

čo núti ťa utekať ...

... pred samým sebou

Daniel Barabas

Daniel Barabas

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rieka, snívam o tom, aby som bol vodopád. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu